Dear guest, welcome to this publication database. As an anonymous user, you will probably not have edit rights. Also, the collapse status of the topic tree will not be persistent. If you like to have these and other options enabled, you might ask Admin (Ivan Eggel) for a login account.
All publications sorted by recency

David Giauque, Coordination et coopération au sein d' ensembles organisés : une affaire de confiance (2002), in: Revue canadienne de sociologie et d'anthropologie, vol. 39, no. 4(453 - 470)
David Giauque and Yves Emery, Motivational Implications of New Public Management Projects in Swiss Public Organizations: The Emergence of Contradictory Injunctions, in: Communication présentée au colloque du Groupe Européen d'Administration Publique (GEAP), Potsdam, 2002
David Giauque, Le client, nouvelle figure disciplinaire au sein de l'administration publique (2003), in: Pyramides (dossier relation de service et secteur public ), (Revue du Laboratoire d'Etudes et de Recherches en Administration Publique de l'Université Libre de Bruxelles, 7(89 - 104)
David Giauque, Nouvelle gestion publique et régulation organisationnelle. La bureaucratie libérale (2003), in: Revue Internationale des Sciences Administratives, vol. 69, no. 4(663 - 692)
David Giauque and Daniel J. Caron, Stratégies de réforme administrative et impacts sur la gestion des ressources humaines. Une comparaison Suisse-Canada, in: Communication présentée lors du 13ème colloque international de la Revue Politiques et management public , Strasbourg, 2003
David Giauque and Yves Emery, Le dilemme motivationnel des agents publics, in: La motivation au travail dans les services publics, 2003
David Giauque and Yves Emery, L'action syndicale au sein d'organisations publiques en mutation: entre sur-participation et sur-détermination, in: Communication présentée lors du colloque du Groupe Européen d'Administration Publique (GEAP), Lisbonne, 2003
David Giauque and Yves Emery, Emergence of contradictory injunctions in Swiss NPM Projects (2003), in: The International Journal of Public Sector Management, , vol. 16, no. 6(468 - 481)
David Giauque and Yves Emery, La quête inachevée des compétences collectives (2003), in: Lausanne : Société d'études économiques et sociales et Revue économique et sociale, ""(199 - 209)
David Giauque, L'acteur, le grand oublié des réformes administratives, in: Sait-on piloter le changement ?, pages 293 - 318, 2004
David Giauque, Gestion des ressources humaines et modernisation des administrations publiques (2004), in: Les Politiques Sociales (numéro spécial dirigé par F. Varone et J.-M. Bonvin sur la nouvelle gestion publique), nos 1 & 2(47 - 62)
David Giauque, Changing Public Organizations : In Search of Action's Legitimization (2004), in: International Public Management Journal (à paraître), ""
David Giauque and Daniel J. Caron, Réformes administratives et gestion des ressources humaines : comparaison de la Suisse et du Canada (2004), in: Revue Internationale de Politique Comparée, vol. 11, no. 2(225 - 240)
David Giauque and Yves Emery, La participation du personnel dans les organisations publiques en mutation en Suisse, in: Communication présentée lors du XVIIème Congrès International des Sociologues de Langue Française, Tours, 2004
Miriam Scaglione, Roland Schegg and Jamie Murphy, Investigating website performance in Valais' hospitality industry., in: Marketing Efficiency in tourism. Coping with volatile demand. International Tourism Research and Concepts, pages 131 - 142, Erich Schmidt Verlag, Berling, 2006
Valérie Barbey, Piloter ou contrôler (2005), in: Management & Qualité, ""
Roland Schegg, Susanne Frey and Thomas Steiner, Benchmarking Internet Use for the the Marketing of Swiss Hotels, in: Proceedings of the ENTER conference 2002, Innsbruck, Austria, Wöber, K.W., A.J. & & Hitz, M. (eds.) : Information and Communications Technologies in Tourism, Editor, Springer-Verlag, Wien-New York, p. 294-302, 2002
Roland Schegg, Mehr Hotel-Websites geben Euro-Preise an (2002), in: Hotel+Tourismus Revue, 18(4 - 4)
Roland Schegg and Marc Amstutz, Energiesparen. Optimierung des Verbrauchs lohnt sich (2003), in: Hotel+Tourismus Revue, 45(17 - 17)
Roland Schegg and Jamie Murphy, Five star treatment? E-mail Customer Service by International Luxury Hotels (2003), in: Information Technology and Tourism, 6 (2)(99 - 112)
Roland Schegg, Jamie Murphy, Doina Olaru and Susanne Frey, The Bandwagon effect: Swiss Hotels’Web-site and E-mail Management (2003), in: Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 44(1)(71 - 87)
Roland Schegg, Susanne Frey and Jamie Murphy, E-mail Customer Service in the Swiss Hotel Industry (2003), in: Tourism and Hospitality Research, (4)3(197 - 212)