All publications sorted by recency

Antoine Perruchoud, Adapter son modèle d'affaires (2007), in: Le Nouvelliste, ""
[URL]
Laurent Sciboz, Systèmes d'information logistique au service du consommateur, in: 7e Forum suisse de Logistique Collaborer pour gagner, EPFL, Lausanne, 2007
Michael Schumacher, Tim van Pelt, Ion Constantinescu, Alexandre de Oliveira e Sousa and Boi Faltings, Federated Directories of Semantic Web Services, in: 21st ACM Symposium on Applied Computing (SAC 2007), Seoul, South Korea, 2007
attachment
Michael Schumacher, Tim van Pelt, Ion Constantinescu, Alexandre de Oliveira e Sousa and Boi Faltings, Discovering Semantic Web Services in Federated Directories, in: 9th International Conference on Enterprise Information Systems (ICEIS'07) , Funchal, Madeira - Portugal, 2007
attachment
Michael Schumacher, Tim van Pelt, Ion Constantinescu, Alexandre de Oliveira e Sousa and Boi Faltings, WSDir: a Federated Directory System of Semantic Web Services, in: 16th IEEE International Workshops on Enabling Technologies: Infrastructures for Collaborative Enterprises (WETICE 2007), Paris, France, 2007
attachment
Danny Weyns, Alexander Helleboogh, Tom Holvoet and Michael Schumacher, The Agent Environment in Multi-Agent Systems: A Middleware Perspective, in: Fifth European Workshop on Multi-Agent Systems (EUMAS'07), Hammamet, Tunisia, 2007
Nicolas Délétroz and Miroslaw Halaba, L'observatoire se met en place (2007), in: Hotel+Tourismus Revue, 31
[URL]
Anne-Dominique Salamin, Myself EUR project : Cognitive aspects on distant learning, in: Conférence internationale Solutions Ressources Humaines, Paris, 2007
Laurent Sciboz, Concilier l'inconciliable: produire et motiver. Les sept règles clés du nouveau pilotage des organisations, in: Concilier l’inconciliable: Productivité et Motivation. Expériences, pilotes et réalités pour 2006 Lausanne, 2006
Roland Schegg and Markus Jufer, Design und Vernetzung bringen Erfolg. (2003), in: Hotel+Tourismus Revue, 25(11 -)
Roland Schegg and Patrick Kullmann, Jeder Servicefehler schadet dem Image. Folge 3: Reservierungsanfragen. (2005), in: Österreichische Gewerbe-Zeitung ÖGZ, 16(6 -)
Roland Schegg and Patrick Kullmann, Telefon hält noch die Vorrangstellung. Folge 2: Reservierungsanfragen. (2005), in: Österreichische Gewerbe-Zeitung ÖGZ, 15(10 -)
Roland Schegg and Patrick Kullmann, Prägender Eindruck beim Gast. Folge 1: Reservierungsanfragen. (2005), in: Österreichische Gewerbe-Zeitung ÖGZ, 14(3 - 3)
Roland Schegg, Thouraya Gherissi-Labben and Jamie Murphy, The State of Electronic Customer Service in the Tunisian Hotel Industry, in: Proceeding of the 7th Association Information Management Conference in Hammamet, Tunisia, 2002
Roland Schegg, Richard Leuenberger and Jamie Murphy, E-Mail Customer Service by Upscale International Hotels, in: Information and Communication Technologies in Tourism, pages 20 - 28, 2003
Roland Schegg, Miriam Scaglione, Andreas Liebrich and Jamie Murphy, Internet Use by Hospitality SMEs in Alpine Destinations, in: Information and Communication Technologies in Tourism 2007, 2006
Roland Schegg, Doina Olaru, Charles F. Hofacker and Jamie Murphy, Exploring Email Service Quality (EMSQ) Factors, in: Information and Communication Technologies in Tourism 2007, 2006
Christophe Clivaz, Durabilité de l’événementiel sportif. Quelles implications pour les collectivités territoriales ?, in: Les politiques publiques d’accueil d’événements sportifs, pages 199 - 221, 2006
Laurent Bagnoud, Les processus administratifs et la Cyberadministration. Etat de l'art en Suisse et comparaison avec l'Europe. L'inventaire officiel, les conséquences sur le fédéralisme, in: Concilier l’inconciliable: Productivité et Motivation. Expériences, pilotes et réalités pour 2006 Lausanne, 2006
Anne Le Calvé and Miriam Scaglione, Data Mining et trajectoires individuelles en prestations d'Assurance Maladie, in: Risques en Assurance-Finance et Modèles Statistiques , F-Angers, 2006
Laurent Sciboz, EPC in sterilised instruments, in: Securing the European Healthcare Supply Chain GS1 Conference, Dublin, Ireland, 2006
Laurent Sciboz, Réseaux intelligents pour une saisie des données par RFID, in: Journée technique de l'ITG, HEIG-Vd Yverdon-les-Bains, 2006
[URL]
Laurent Sciboz, Future trends in NRFIDS and Ubiquitous Networks, in: International Telecommunication Union conference [ITU] - Networked RFID : Systems and Services, Genève, 2006
Anne-Dominique Salamin, Quality in the new learning space: ongoing process of teacher and staff training, in: Eden 2006 annuel conference, E-Competences for Life, Employment and Innovation, Vienna, 2006
[URL]
Jamie Murphy, Roland Schegg and Doina Olaru, Quality Clusters: Dimensions of Email Responses by Luxury Hotels (2007), in: International Journal of Hospitality Management, 26:3(743 - 747)
[URL]
Jamie Murphy, Roland Schegg and Doina Olaru, Investigating the evolution of hotel Internet Adoption (2006), in: Journal of Information Technology and Tourism, 8:3-4(161-177)
[URL]
Roland Schegg, Jamie Murphy and Min Qiu, An Investigation of Hotel Room Rates across Direct Channels (2006), in: Journal of Information Technology and Tourism, Vol. 8 No. 2(105 - 119)
[URL]